دینام جیلی شاسی بلندX7

آشنایی با لوازم یدکی خودرو های جیلی اورجینال با تقلبی

دینام جیلی شاسی بلندX7

۳۱ بازديد

منبع اصلی تولید برق در خودروها، دینام یا در اتومبیل‌های جدیدتر، آلترناتور است.این قطعه اتومبیل اگر نباشد باتری‌ اتومبیل هم نمی‌تواند زیاد به دینام جیلی شاسی بلندX7 است به کمک‌تان بیاید چون وظیفه شارژ کردن باتری هم برعهده باتری است.در صورتی که دینام در خودرو وجود نداشت باتری پس از استفاده برای روشن شدن خودرو و برق رسانی به دیگر قسمت های آن خالی می شد و عملاً کارکرد دیگری نداشت. از آنجایی که برق ذخیره شده در باتری خودرو برای دیگر مصارف مانند چراغ ها، بخاری، کولر و... کافی نیست عملاً وظیفه تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز آنها بر عهده دینام است.

دینام وظیفه تأمین و تولید برق مورد نیاز اتومبیل را در زمان روشن بودن خودرو برعهده دارد.کار دینام جیلی شاسی بلندX7 این است که انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی کند و جریان تولیدی را که یک جریان مستقیم است به باتری بفرستد تا برق مورد نیاز قسمت‌های مختلف اتومبیل تأمین شود. در ضمن دینام همزمان کار شارژ مجدد باتری را هم انجام می‌دهد.

دینام جیلی شاسی بلندX7 به وسیله یک تسمه به موتور متصل می شود و بادوران آنها به چرخش در می آید و انرژِ مکانیکی مورد نیاز برای تبدیل به انرژی الکتریکی را کسب می کند

در داخل دینام جیلی شاسی بلندX7 مجموعه ای ثابت از سیم پیچ ها وجود دارد که آن را استاتور می نامند؛ همچنین یک سیم پیچ الکتریکی متحرک در داخل دینام قرار گرفته است که به آن روتور می گویند. این دو سیم پیچ نقش اصلی را در تولید جریان الکتریکی بر عهده دارند. آفتامات دینام نیز قطعه ای است که وظیفه ای مانند رگلاتور را ایفا می کند.

از آنجایی که دینام خودرو به صورت مستقیم با تجهیزات برقی و امکانات رفاهی آن سر و کار دارد معمولاً می توان علائم خرابی دینام را به راحتی مشاهده کرد. اولین نشانه خرابی دینام را باید در روشن شدن چراغ هشدار در صفحه کیلومتر مشاهده می شود.و دیگر نشانه های خرابی آن کم شدن نور چراغ های داخلی یا خارجی خودرو است و شارژ بیش از حد، خرابی بوش بلبرینگ، چسبیدن پلاتین شارژ آفتامات در موقع روشن بودن موتور، چسبیدن پلاتین قطع و وصل در موقع خاموش بودن موتور، گیر کردن آرمیچر به بدنه پوسته و اتصالی سیم های دینام می توانند باعث آسیب دیدن این قطعه مهم خودرو شوند.

برخی از موارد خرابی دینام جیلی شاسی بلندX7 عبارتند از:

از بین رفتن زغال دینام، که با تعویض آن مجدداً به کار می افتد.
خراب شدن آفتامات دینام که تنظیم کننده برق آن است و در صورت خرابی، دینام کار نمی کند.
سوختن سیم پیچ داخلی دینام که در این صورت نیاز به تعویض کل دینام است.
*برای تهیه لوازم جیلی می توانید به سایت پکن پارت مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.