تسمه تایم جیلی شاسی بلندX7

آشنایی با لوازم یدکی خودرو های جیلی اورجینال با تقلبی

تسمه تایم جیلی شاسی بلندX7

۱۸ بازديد
  تسمه تایم از مهم ترین قطعات خودرو می باشد.
تسمه تایم از جمله قطعاتی است که عملکرد صحیح سوپاپ ها و پیستون را در موتور تضمین می کند. دور از انتظار نیست که عدم کارکرد این قطعه به بروز حادثه منجر شود.
تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های موتور است. که سلامت آن در عملکرد موتور تاثیر بسیار دارد. تسمه تایم حرکت چرخشی میل لنگ را به میل سوپاپ منتقل می کند و نیروی لازم را برای حرکت میل سوپاپ تامین می کند. عملکرد تسمه تایم با آگاهی از نحوه عملکرد موتورو نقش میل لنگ مشخص می شود.
نکته مهم در فعالیت دقیق و تنظیم تسمه تایم جایگذاری صحیح و درست آن است. جابه جایی یکی از این دنده ها می تواند منجر به برهم خوردن زمان بندی بازو بسته شدن سوپاپ ها شود. سفت بودن یا شل بودن تسمه نیز در کار آن مشکل ایجاد می کند.
وظایف تسمه تایم جیلی شاسی بلندX7
به گردش در آوردن میل بادامک از طریق انتقال چرخش میل لنگ
تنظیم زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها از طریق انتقال صحیح گشتاور به میل لنگ
عمر مفید تسمه تایم از سوی کمپانی تولید کننده خودرو اعلام می شود. تعمیر کاران پیشنهاد می کنند با پیمایش 60 هزار کیلومتر یا کمتر به بررسی دقیق وضعیت تسمه تایم خودرو پرداخته شود. استفاده از یک تسمه تایم فرسودهریسک بسیار بالایی دارد. پاره شدن تسمه تایم تنها به دلیل فرسودگی نیست پارگی یا خروج تسمه از مدار منجر به برهم خوردن زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها می شود.
دلایل خرابی تسمه تایم
1.بد استارت خوردن خودرو
2.خروج غیرعادی دود از اگزوز
3.شنیدن صدای قیژ قیژ و غیر عادی از موتور
برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.