میل موجگیر جیلی سواری امگرند

آشنایی با لوازم یدکی خودرو های جیلی اورجینال با تقلبی

میل موجگیر جیلی سواری امگرند

۱۸ بازديد
میل مجگیر بخشی از سیستم تعلیق خودرو است که پایداری خودرو در پیچ های تند یا حرکت مارپیچی کمک می کند.این میله که یک میله فولادی است در زیر کاپوت خودرو وصل می شود و چرخ های مقابل را به یک دیگرمتصل می کند.
میل موجگیربه دلیل شکل ساختمانی خاص خود در اثر نیروی گریز از مرکز باعث ارتعاش خود خواسته با اختلاف فاز نسبت به ارتعاش میل لنگ می شود.که این امر موجب میرایی ارتعاشات تولید شده در بخش هایی از موتور که در آن ها لرزه گیر مجزایی ندارد خواهد شد.
میل موجگیر سیستم تعلیق سمت چپ و راست خود را به یک دیگر متصل کرده و ارتعاشات ریز و کوچک را دریافت می کند.سپس این ارتعاشات ریز و کوچک را بین هر دو طرف تقسیم کرده و موجب می شود خودرو حرکت نرم تری داشته باشد.
میل موجگیر جیلی سواری امگرند وظیفه
1.کنترل تکان های اتاق خودرو در هنگام دورزدن
2.پیچیدن در سطوح ناهموار را برعهده دارد
3.از گیج شدن جلوبندی خودرو جلوگیری می کند
میل موجگیر دارای دو سر سیبک می باشد.که دارای طول عمر محدودی هستند بدین ترتیب تعویض دوره ای این سیبک ها امری ضروری برای کارکرد صحیح میل موجگیر ها خواهد بود.
سیبک ها دارای گردگیر های نیز هستند که احتمال پاره شدن آن ها پایین است اما از قسمت اتصالات ضعیف بوده و از طریق نفوذ گرد و خاک و آب داخل خود را از دست داده و مشکلاتی همچون لق زدن شل بودن را به وجود می آورند. صدای تق تق و ضربه در حین چرخاندن فرمان نشان دهند خرابی رابط موجگیر می شود.
وظیفه اصلی میل موجگیر این است که غلتش اتاق در هنگام دور زدن و پیچیدن و حتی رانندگی کردن در سطوح ناهمواره را کنترل کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.