سنسور کیلومتر شمار لیفان620

آشنایی با لوازم یدکی خودرو های جیلی اورجینال با تقلبی

سنسور کیلومتر شمار لیفان620

۲۳ بازديد
سنسور کیلومتر شمار وظیفه اندازه گیری سرعت لاستیک ها هنگام رانندگی را بر عهده دارد,این قطعه روی مسیر خروجی گیربکس به دیفرانسیل نصب شده است و با اعلام زمان وارد کردن نیرو به چرخ ها هنگام استفاده از سیستم ترمز ABS توسط ECU پردازش و به حفظ ثبات و بالانس خودرو در هنگام رانندگی کمک می کند.
نوعی از سرعت سنج ها هستند که از یک حلقه دندانه دار و یک سیستم هشدار دهنده تشکیل شده اند.سنسور کیلومتر شمار لیفان620 موجود در گیربکس به طور کلی سرعت چرخشی حلقه های دو سر میل لنگ را محاسبه می کنند و سنسور های موجود در دیفرانسیل با استفاده از حلقه های متصل به چرخ دنده همان عملیات سنسور های قبل را انجام می دهند.

وظایف سنسور کیلومتر شمار لیفان620
1.مشخص نمودن سرعت خودرو
2.تثبیت کردن دور موتور در هنگام حرکت
3.بهینه سازی پیشرانه خودرو
4.کاهش نوسانات خودرو

سنسور کیلومتر شمار در صورت خرابی,خودرو در هنگام توقف آنی خاموش می کند و یا در سربالایی و در هنگام دنده دادن معکوس ریپ می زند و باعث از کار افتادن صفحه کیلومتر شمار یا خطا نشان دادن آن می شود.
علائم خرابی سنسور کیلومتر شمار

1.از کار افتادن کیلومتر شمار
2.درست کارنکردن سرعت سنج خودرو
3.عملکرد نامناسب کروز کنترل
4.وجود مشکل در هنگام تعویض دنده
5.پریدن دنده از طرف گیربکس
6.تولید صدای نامناسب خودرو به هنگام کارکردن
7.افت ناگهانی قدرت خودرو

سنسور کیلومتر شمار لیفان620 در دو نوع وجود دارد که شامل;با سیم کیلومتر-بدون سیم کیلومتر می شود.
بدون سیم,در خودرو های جدید به کار رفته است و کارکرد کیلومتر در صفحه به صورت دیجی تالی داده می شود و نوع دیگر آن با سیم سنسورکیلومتر در خودرو های قدیمی به کار رفته است و کارکرد کیلومتر در صفحه داشبورد به صورت مکانیکی می باشد.
ساختار داهلی این قطعه;متشکل از شافت که با دنده کیلومتر ترکیب می شود.با گردش شافت خروجی گیربکس و گردش پینیون دنده کیلومتر این شافت شروع به گردش کرده و با اثر الکترومغناطیسی هال کار میکی کند.به ازای هر 8 مرتبه گدش این شافت معادل 2 کیلومتر بر ساعت تولید فرکانس کرده و به ECU ارسال می کند.

با تشخیص و تایید وجود مشکل در سنسور سرعت,خودرو را به وسیله جک های مخصوص بالا برده می شود.سنسور سرعت بر روی شفت خروجی گیربکس در محل جاگذاری دیفرانسیل قرار دارد.آن را از آن بخش جدا کرده و سنسور جدید در محل جاگذاری می شود.
برای تهیه لوازم جیلی به سایت پکن پارت مراجعه نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.