دیفرانسیل جیلی شاسی بلندX7

آشنایی با لوازم یدکی خودرو های جیلی اورجینال با تقلبی

دیفرانسیل جیلی شاسی بلندX7

۱۲ بازديد
دیفرانسیل از اصلی ترین قطعات فنی در خودرو ها محسوب می شود.
این قطعه در زیر خودرو قرار می گیرد و نیروی گیربکس را به چرخ های محرک خودرو منتقل می کند.دیفرانسیل جیلی شاسی بلندX7 ضمن ارسال گشتاور موتور و قوای محرکه ی گیربکس به چرخ ها , این نیرو را به تناسب نیاز هر یک تقسیم می کند.
دیفرانسیل مجموعه ای از چرخ دنده ها است و وظیفه تغییر 90 در جه ای نیروی تولید شده توسط گیربکس و ایجاد اختلاف سرعت در چرخ های محرک را بر عهده دارد.نیاز به حضور دیفرانسیل جیلی شاسی بلندX7 زمانی احساس می شود که گردش سریع چرخ های عقب در پیچ ها برای رانندگان دردسر ایجاد کند.به کمک دیفرانسیل در پیچ ها چرخی که سمت بیرون است قدرت بیشتری دریافت کرده و نیروی کمتری به چرخ های بیرونی ارسال می شود.

نحوه عملکرد دیفرانسیل
نیروی تولید شده در گیربکس به وسیله دنده پینیون به چرخ دنده کرانویل دیفرانسیل منتقل می شود.نیروی منتقل شده توسط پینیون به واسطه کرانویل به هوزینگ و هرزگرد که بخشی از هوزینگ است ارسال می شود و انتقال قدرت انجام می شود.

وظایف دیفرانسیل
1.تنظیم گشتاور و نیرو بین چرخ های عقب و جلو در خودرو های چهار چرخ محرک
2.تنظیم گشتاور و نیروی بین چرخ ها به منظور دست یابی به پایداری مطلوب
3.تنظیم گشتاور خروجی گیربکس با کاهش یا افزایش آن
4.تغییر 90 درجه ای گشتاور

اجزا و قطعات دیفرانسیل
1.چرخ دنده کرانویل 2.چرخ دنده پلوس 3.هوزینگ 4.چرخ دنده اسپایدر 5.چرخ دنده جانبی 6.چرخ دنه هرزگرد 7.چرخ دنده پینیون

دیفرانسیل ها بر اساس کارایی موتور و کلاس آن در خودرو سازی در انواع مختلفی قرار می گیرند.
دیفرانسیل باز;مزایای آن تعمیرات ساده تر - هزینه پایین تولید و تعمیر عملکرد مناسب در مسیر های آسفالت شده معمولی . معایب آن ایجاد درد سر برای راننده در سطوح  لغزنده - انتقال همه قدرت به چرخ هایی که کمترین میزان کشش را دارند.
دیفرانسیل قفل شونده ; مزایای آن شتاب و کارایی یک نواخت- امکان کنترا کنترل قفل های آن توسط راننده - عملکرد مناسب هنگام فعال نبودن قفل ها. معایب آن فشار زیاد روی شفت محور خودرو - سر و صدا زیاد قفل ها
دیفرانسیل الکترونیکی ; مزیا راندمان و عملکرد بهتر - سرعت عمل بالا - دقت بیشتر . معایب آن طراحی پیچیده و تعمیرات سخت- امکان خرابی و نقص سیستم الکترونیکی دیفرانسیل

علائم خرابی دیفرانسیل خودرو ; صدای زوزه کشیدن یکی از رایج ترین ایراداتی است که در دیفرانسیل ها پیش می آید. این صدا در دور های بالا آزار دهنده تر هم می شود که معمولا ناشی از لقی بین کرانویل و پینیون یا خرابی بلبرینگ های داخل دیفرانسیل است. مشکلات رایج در دریفرانسیل خودرو را می توان به گرم کردن آن اشاره کرد که سبب می شود کیفیت روانکاوی آن کاهش یابد و درنتیچه به قطعات داخلی دیفرانسیل آسیب برساند.
بیرای تهیه لوازم جیلی به سایت پکن پارت مراجعه نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.