رینگ پیستون لیفان620

آشنایی با لوازم یدکی خودرو های جیلی اورجینال با تقلبی

رینگ پیستون لیفان620

۱۵ بازديد
پیستون چیست؟قطعه ای استوانه ای است در داخل سیلندر با اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.از قطعات اصلی موتور محسوب می شود.
این قطعه یک جزء متحرک است که برای انتقال نیرو از بنزینی که در سیلندر ها به میل لنگ در گردش دارد برای چرخاندن چرخ ها استفاده می کند.
پیستون برای انجام بهینه وظیفه خود نیاز به حرکت راحت و روان و دور از اصطکاک درون سیلندر دارد.رینگ پیستون این شرایط را برای آن فراهم می کنند.
پیستون روی بدنه خود شیار هایی دارد که برای قرار گرفتن رینگ های آن تعبیه شده است.
رینگ پیستون لیفان620 نیاز به مقاومت بالا در برابر ضربات و تماس مداوم و مقاومت گرمایی بالایی دارد.این قطعه را از فلزی مقاوم به گرما و ضربه می سازند
رینگ پیستون ها را از جنس چدن خاکستری می سازند.فلزی است مقاوم در برابر که در برابر گرما حساسیت کمی از خود نشان می دهد.و دارای قابلیت ارتجاعی خوبی می باشد.تعداد رینگ ها در پیستون بسته به نوع موتور و تراکم مورد نظر از سه تا هفت رینگ تغییر می کند.
وظایف رینگ پیستون لیفان620
1.انتقال حرارت از پیستون به دیواره سیلندر
2.کنترل روغن و روغنکاری در فاصله بین دیواره سیلندر و پیستون
3.جلوگیری از اصطکاک و ممانعت از فرسودگی بیش از حد
4.نگهداری و حفظ تراکم در قسمت فوقانی پیستون
5.کاهش سطح تماس پیستون و جداره سیلندر تا حداقل ممکن
رینگ پیستون به دو دسته تقسیم می شوند;1.رینگ فشاری 2.رینگ روغنی
1.رینگ روغنی,رینگ روغنی می‌تواند، شیاردار، سوراخ دار یا چاک دار باشد. محل قرارگیری این رینگ در بالای انگشتی پیستون یا شیار نزدیک به انتها بدنه پیستون است. کار این رینگ‌ها کنترل پخش روغن روی دیواره سیلندر است. این امر سبب جلوگیری از مصرف بی‌رویه روغن خواهد شد.

برای این‌که مصرف روغن به‌خوبی کنترل شود، در پشت این رینگ‌ها از منبسط کننده‌های فنری استفاده می‌شود. اغلب رینگ‌های روغن سه تکه هستند. اغلب در کنار آن‌ها از دو بغل رینگی فولادی آب کروم شده استفاده شده است.

کروم به کار رفته در این نوع رینگ‌ها سبب کاهش ساییدگی خواهد شد. از این آب کروم اغلب روی پیشانی رینگ پیستون استفاده می‌شود. داخل این رینگ پیستون‌ها یک فنر پیچشی تعبیه شده است.
2.رینگ فشاری,رینگ‌های فشاری عمل انبساط را به طرف بیرون انجام می‌دهند. این انبساط سبب می‌شود تا به دیواره سیلندر بچسبند. این عمل سبب می‌شود تا رینگ فشاری خاصیت جلوگیری از نشت گاز را داشته باشد.

عمل چسبندگی این رینگ‌ها به دیواره سیلندر در حقیقت به دلیل نیرویی است که از انبساط رینگ‌ها و فشار احتراق در زمان سوختن سوخت در پشت پیستون به وجود می‌آید.

ساختار این رینگ‌ها یک تکه است. محل قرارگیری آن‌ها نیز در شیارهای نزدیک به سر پیستون است. جنس این رینگ‌ها از چدن است. ابن نوع چدن برخلاف چدن معمولی خم می‌شود؛ اما نمی‌شکند.
برای کسب اطلاعات بیشتر از لوازم لیفان کلیک نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.